Gesprekstechnieken: wanneer gebruik je ze en wat houden ze in?

Zakelijke (of privé) gesprekken hebben vaak baat bij specifieke gesprekstechnieken om effectieve communicatie te waarborgen, weloverwogen beslissingen te nemen en zakelijke doelen zo snel mogelijk te bereiken. Er zijn een aantal gesprekstechnieken die jij als professional kunt toepassen om het onderste uit de kan te halen bij een belangrijk gesprek! 

Onze Programma's

Duidelijke communicatie is uiterst belangrijk, wanneer je in vakkundige termen spreekt loop je het risico dat de ander je niet zal begrijpen. Vermijd deze woorden tenzij je zeker weet dat de ander er bekend mee is. Constructieve feedback is altijd mogelijk wanneer dit nodig is, zorg er wel voor dat de feedback die je geeft specifiek, eerlijk en vriendelijk overgebracht wordt. Na afronding van het gesprek stuur je indien nodig een samenvatting naar je gesprekspartner, hierin neem je de besproken punten en eventuele vervolgstappen mee. 

Blending Forces

Wij bieden graag hulp bij het veranderen! Verandermanagement inzetten om effectiever, resultaatgerichter, flexibeler en efficiënter te kunnen werken is waar wij voor staan. We bieden programma’s aan rond de thema’s Duurzaamheid & Innovatie, Gezonde Vitale Medewerkers & Fun, Persoonlijke Groei en Teambuilding & Organisatieontwikkeling. Dit zijn de belangrijkste peilers, maar uiteraard denken we graag mee over wat jouw organisatie het hardst nodig heeft. Zo kunnen we iedereen een programma op maat bieden. We hopen snel samen te kunnen werken!

Verander je mee?

PROGRAMMA'S BEKIJKEN